Update grootschalig onderzoek: Nederland schiet tekort in kindermarketingregelgeving
-
12 juli 2018
Op 12 juli 2018 is een update verschenen van het onderzoeksrapport Kindermarketingbeleid van ongezonde voeding: hoe scoren voedingsmiddelenbedrijven en supermarkten?. Het betreft een herziene versie ten opzichte van de eerdere publicatie op 15 mei 2018. In deze herziene versie is de score van supermarkt Plus herzien voor hun beleid op POS-materiaal. Als gevolg hiervan heeft Plus een hogere score gekregen voor het beleid van POS-materiaal en is de eindscore verhoogd van 1,9 naar 2,9.
Meer dan de helft van de onderzochte bedrijven (33 van de 58) loopt met hun kindermarketingbeleid voor op de regelgeving van de RVV.
Download hier de infographic Nederland schiet tekort in kindermarketingregelgeving voor een samenvatting van het onderzoek (versie juli 2018).
Meer dan de helft van de onderzochte bedrijven (33 van de 58) loopt met hun kindermarketingbeleid voor op de regelgeving van de RVV.
Download hier de infographic Nederland schiet tekort in kindermarketingregelgeving voor een samenvatting van het onderzoek (versie juli 2018).
- Wettelijke maatregelen kindermarketing hard nodig
- Nieuwe maatregelen tegen kindermarketing voor ongezonde voeding
- Aanpassing Reclamecode voor Voedingsmiddelen
- Update grootschalig onderzoek: Nederland schiet tekort in kindermarketingregelgeving
- Grootschalig onderzoek: Nederland schiet tekort in kindermarketingregelgeving
- De gemeente Meppel sluit zich na Amsterdam en Rotterdam als derde gemeente aan bij de Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding
- Reactie op de resultaten uit de jaarlijkse monitoring kinderreclame
- Geen kinderreclame voor voeding buiten Schijf van Vijf
- UNICEF sluit zich aan bij Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding
- Alliantie genomineerd voor Kinderrechten Award
- Rotterdam sluit aan bij Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding
- Blij met besluit tot onafhankelijke monitoring kindermarketing
- Succes in strijd tegen kindermarketing
- Amsterdam bant kindermarketing uit bij sportevenementen
- Nieuw succes in aanpak kindermarketing van ongezonde voedingsmiddelen
- Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding: overtredingen onacceptabel
- IKB verbiedt kindermarketing op producten met blauwe vinkje
- Stap vooruit in aanpak kindermarketing
- AJN Jeugdartsen en OUDERS VAN WAARDE sluiten zich aan bij Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding
- Oproep aan Tweede Kamer: dicht hiaten in zelfregulering kindermarketing
- Goed voornemen voor K3: geen kindermarketing voor ongezonde voeding
- Amsterdam sluit zich als eerste gemeente aan bij Alliantie
- Reclame Code Commissie: Ongeoorloofde kindermarketing bij 12 voedselfabrikanten
- Alliantie blij met uitnodiging gesprek Van Rijn over kindermarketing
- Marketing van ongezonde voedingsmiddelen gericht op kinderen verdient aandacht politiek
- Nieuwe alliantie maakt vuist tegen ongezonde kindermarketing