Te weinig toezicht op vlogs met reclame voor ongezonde voeding
-
01 april 2016
De Consumentenbond, de Hartstichting en het Diabetes Fonds waarschuwen voor de gevolgen van reclame voor ongezonde voeding door vloggers. Op 26 maart verscheen het artikel Vloggers maken hun YouTube-fans dik op de website van de NOS. De organisaties uiten hierin hun zorgen over het toenemende aantal vlogs waarin ongezonde producten worden aangeprezen, zonder dat daarbij wordt vermeld dat het om een reclameboodschap gaat. Jonge kijkers hebben dit vaak niet in de gaten.
Naar aanleiding van dit bericht heeft De Consumentenbond het standpunt in een aantal interviews toegelicht. Deze zijn via onderstaande links te beluisteren:
Naar aanleiding van dit bericht heeft De Consumentenbond het standpunt in een aantal interviews toegelicht. Deze zijn via onderstaande links te beluisteren:
- Radio 1-journaal: beluisteren (vanaf minuut 16)
- Jeugdjournaal: terugkijken (eerste item)
- NOS Achtuurjournaal: terugkijken (vanaf minuut 13)